19 იანვარი, 2023 , ხუთშაბათი
(ძვ. სტილით 06 იანვარი)
ღვთისგანცხადებაი. ნათლისღებაი უფლისა ღმრთისა და მაცხოვრისა ჩუენისა იესუ ქრისტესი
დიდი აიაზმა#mp_thoughts p {color: #232323; font-size: 18px; line-height: 25px;} სწავლება სამების საიდუმლოს შესახებვინაიდან სამნი მოწმობენ ზეციდან: მამა, სიტყვა და სული წმიდა და ეს სამი ერთია.და სამნი მოწმობენ ქვეყანაზე: სული და წყალი და სისხლი, და სამივე – ერთის შესახებ (1იონ. 5:7-8)როდესაც წმიდა წერილს ვკითხულობთ, ყურადღებით უნდა მოვეკიდოთ ყოველ სიტყვას. მაგალითად, ვინც სწრაფად და ზედაპირულად წაიკითხავს, ის ვერ შეამჩნევს იმ განსხვავებას, რომელსაც მახარებელი აღნიშნავს ზეციურ სამსა და მიწიერ სამს შორის. ზეციური სამის შესახებ იგი ბრძანებს: ეს სამი ერთია, მიწიერი სამის შესახებ კი ამბობს: და სამივე ერთის შესახებ. ხოლო ერთარსად ყოფნასა და ერთის შესახებ ყოფნას შორის დიდი სხვაობაა. მამა, ძე და სულიწმიდა არის ერთარსი, მაშინ როდესაც სული, წყალი და სისხლი არ არის ერთარსი, არამედ ერთის შესახებ მოწმობენ. მტრებსაც შეუძლიათ იყვნენ ერთად, მაგრამ ისინი არ არიან ერთარსი. ასევე, დედამიწაზე ყველა ადამიანი ერთადაა , მაგრამ ისინი ასევე არ არიან ერთარსი. წყალი და სისხლი ადამიანის სხეულს შეადგენს, ხოლო სული ცალკეა. მოციქული გვაუწყებს: „ ხორცს სულის საწინააღმდეგო სურს, სულს კი - ხორცის საწინააღმდეგო“ (გალ. 5:17); ე. ი. ხორცი და სული არ არიან ერთარსი, თუმცა კი ერთად არიან. და როცა ადამიანი კვდება, ეს ერთობა იშლება და მთავრდება. სისხლი და წყალი ერთი მიმართულებით მიდიან და სული კი – სხვა მიმართულებით. მხოლოდ სამება ანუ ღვთიური სამია ზეცაში არა მხოლოდ ერთად, არამედ ერთარსიც. ადამიანის სულის ზეცაშიც არის სამი რამ, რაც არ გულისხმობს ამ სამის ერთობას, არამედ – მათ ერთად ყოფნას, რათა ადამიანს ჰქონდეს ნეტარება როგორც ამქვეყნიურ, ასევე ზეციურ სამყაროში. ეს არის გონების, გულისა და ნების ერთიანობა . სანამ ეს სამი არ გაერთიანდება, მანამ ადამიანი ებრძვის საკუთარ თავსაც და ზეციურ სამებასაც, ხოლო როცა ეს სამი გაერთიანდება, როცა არცერთი შემადგენელი ნაწილი არ ბატონობს და არ არის მსახური, მაშინ ადამიანი აღივსება ერთიანი მშვიდობით, რომელიც აღემატება ყოველგვარ გონებას (ფილიპ. 4:7), ყოველგვარ სიტყვას, ყოველგვარ განმარტებას, ყოველგვარ შიშსა და ყოველგვარ მწუხარებას. მაშინ ადამიანში არსებული მცირე ზეცა უფრო და უფრო ემსგავსება ღვთის ვრცელი სამყაროს ზეცას და ხატებაცა და მსგავსებაც ღვთისა მეტად ცხადი ხდება ადამიანში.ყოვლადწმიდაო სამებაო, შეგვეწიე, რომ იმათი მსგავსი მაინც ვიყოთ, ვინც შენი მსგავსია. ქება და დიდება შენდა უკუნისამდე. ამინ.წმიდა ნიკოლოზ სერბი

 © ICCS, 2011